Menu Zamknij

Idealne meble do Twojego biura

Odpowiednie meble biurowe

W pracy spędzamy jedną trzecia część naszego życia, dlatego ważne jest to, w jakich warunkach pracujemy. Praca biurowa wcale nie należy do łatwych i przyjemnych, godziny spędzone przy biurku prowadzą do schorzeń oczu, kręgosłupa, zwyrodnienia stawów i zastojów żylnych. Na pomoc pracownikom przychodzą nowoczesne meble biurowe. Podpowiadamy jak sprawdzić, które będą najlepiej służyć osobom pracującym w biurach. W każdym biurze nawet najmniejszym, niezbędnymi meblami są biurko, krzesło i szafka na dokumenty. Zacznijmy od biurka.

Biurko

Ważne, żeby miało regulowaną wysokość blatu, ręce powinny spoczywać swobodnie na blacie, a przedramiona tworzyć z tułowiem kąt prosty. Im wyższa osoba, tym wyżej powinien być umocowany blat. Dla osób o średnim wzroście najlepszy będzie blat znajdujący się na wysokości ok. 70-75 cm, dla ludzi wyższych — na ok. 80 cm. Jeśli biurko przeznaczone jest do pracy z komputerem, lepiej wybrać takie, które ma gotowe otwory na kable. Dzięki temu nie będą się plątały po blacie i przeszkadzały w pracy.

Można też wybrać takie z miejscem na komputer i podwyższeniem na monitor, tutaj już decydują indywidualne preferencje i budżet, jakim dysponujemy. Biurko powinno mieć minimum 70 cm głębokości, aby zapewnić swobodę dla nóg, jeśli pracownik korzysta z dużego monitora, może potrzebować głębszego biurka, aby swobodnie używać myszki i pracować na klawiaturze. Skoro jesteśmy przy myszce, polecamy używanie specjalnych podkładek z oparciem dla nadgarstka, dzięki temu pracownicy będą mniej narażeni na zespół cieśni nadgarstka i schorzenia stawów dłoni.

Krzesło biurowe

Do dobrego biurka niezbędne jest doskonałe krzesło biurowe. Od jego jakości zależy komfort pracy, a nawet zdrowie pracowników. Dobre krzesło pracownicze powinno posiadać wszelkie atesty i być zgodne z normami unii europejskiej. Najbardziej praktyczne są krzesła na kółkach, ważniejsze jest jednak, aby były stabilne i bezpieczne — najlepsza jest podstawa o pięciu ramionach. Przede wszystkim krzesła do pracy muszą być ergonomicznej posiadać niezbędne funkcje, takie jak: ustawianie wysokości siedziska, odchylenia i wysokości oparcia i wysokości podłokietników. Każdy człowiek ma inną budowę i bez tych możliwości nie da się właściwie dopasować krzesła, tak aby było zarówno wygodne, jak i bezpieczne.

Współczesne fotele i krzesła biurowe posiadają dużo więcej funkcji, jak np. zagłówki, podnóżki, systemy masażu, wybór ich zależy od indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych. Warto potraktować zakup krzeseł do biura jako dobrą inwestycję, a nie zbędny wydatek, bo dzięki nim pracownicy będą się mniej męczyć, rzadziej chorować, a przez to będą bardziej wydajni.

Szafy

Warto też wykorzystać szafki podbiurkowe, aby zapewnić pracownikom niezbędna przestrzeń do przechowywania artykułów biurowych oraz rzeczy osobistych. Szafy na dokumenty to temat bardzo indywidualny, każde biuro ma inne potrzeby. Najbardziej rozpowszechnione są regały na dokumenty lub szafy z drzwiami skrzydłowymi, ewentualnie zamykanymi na zamek. W małych lub ciasnych pomieszczeniach bardzo praktycznym rozwiązaniem są szafy żaluzjowe, lub z drzwiami przesuwnymi, dzięki, którym oszczędzamy sporo miejsca. Niektóre dokumenty muszą być przechowywane pod kluczem, wtedy warto zainwestować w solidne szafy sejfowe i mieć pewność, że nasze dane są bezpieczne. Niektóre firmy wyposażają swoje biura dodatkowo w takie meble, jak sofy i wygodne fotele oraz stoliki kawowe, aby pracownicy mieli miejsce do relaksu podczas przerwy, ale to już temat na inny artykuł.

Podsumowanie

Na pewno warto zwrócić uwagę na materiały, z jakich zostały wykonane meble do biura oraz na długość gwarancji producenta. Są to meble mocno eksploatowane więc w myśl zasady „kto kupuje tanio, kupuje dwa razy”, warto zainwestować w dobre jakościowo meble od renomowanych wytwórców, którzy w przypadku jakichkolwiek problemów sprawnie dokonają naprawy lub wymiany gwarancyjnej mebli.